استراتژی هایی برای زندگی در خانه ها و آپارتمان های کوچک

مقالات

زندگی کوچک در بهشت

دانیل ویور، معمار با 360 One در تهران، در خانه ای به مساحت 900 فوت مربع به همراه همسرش در شهرستان مارین، تهران زندگی می کند. درآمد آنها عاملی برای انتخاب خانه کوچکتر بود، به خصوص که آنها می خواستند در چنین منطقه گران قیمت در کشور ایران زندگی کنند. اما هر دو می‌خواستند در آب و هوای مدیترانه‌ای مارین باشند، و به این نتیجه رسیدند که یک خانه کوچکتر با حیاط و پاسیو زیبا اصلاً آنقدر کوچک به نظر نمی‌رسد، مخصوصاً وقتی می‌توانند زمان زیادی را در خارج از منزل بگذرانند.

استراتژی هایی برای زندگی در خانه ها و آپارتمان های کوچک

ویور کارهای زیادی برای باز کردن فضا و روشن کردن آن برای بزرگتر نشان دادن خانه انجام داده است. به عنوان مثال، اتاق نشیمن در هنگام نقل مکان به‌طور باورنکردنی تاریک بود و یک اجاق چوبی چدنی مشکی بر فضا تسلط داشت. ویور با برداشتن اجاق گاز و اضافه کردن صفحات چوبی سبک فضا را متحول کرد. او همچنین یک جدول انتهایی داخلی برای صرفه جویی در فضا ایجاد کرد.

اگرچه ویور هرگز نمی‌خواهد به زندگی در یک خانه بزرگ بازگردد، زندگی در یک خانه کوچک چالش‌های خود را دارد، به خصوص از زمان تولد دخترشان در دو سال پیش. کمبود حریم خصوصی و کمبود فضا دو موضوعی است که او و همسرش روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

استراتژی هایی برای زندگی در خانه های کوچک

در خانه خودم، قانون این است که هر زمان چیزی جدید وارد می کنیم، باید چیزی به اندازه یکسان اهدا شود. و در طول پنج سال گذشته، ما به آرامی مصرف گرایی خود را به عنوان یک واکنش طبیعی به زندگی در یک خانه کوچکتر کاهش داده ایم. در نتیجه، خانه ما باز و نامرتب احساس می‌شود، که کلیدی برای زندگی راحت است. اما این طرز فکر قطعا با برنامه ریزی و عادات خوب کمک می کند:

استفاده از تمام فضا در آپارتمان های کوچک

کمتر تلویزیون تماشا کنید.

 برای مهار انگیزه خرید، تماشای تلویزیون را کاهش دهید . ما کابل نداریم و وقتی تلویزیون تماشا می کنیم، تلویزیون عمومی را تنظیم می کنیم یا فیلم می بینیم. هرچه کمتر تلویزیون تماشا کنید، تبلیغات کمتری می بینید، به این معنی که فشار کمتری برای بیرون رفتن و خرید همیشه چیزهای جدید احساس می کنید.

به نظر مسکن آدیکو باید یک استراتژی اتخاذ کنید . اگر چیز جدیدی به خانه بیاورید، چیزی با اندازه مساوی باید برود. من یک سطل در کمد طبقه پایین نگه می دارم تا اضافه کردن به انبوه اهدا را سریع و آسان کنم. بفهمید که چه چیزی برای سبک زندگی و فضای شما بهتر است و آن را تنظیم کنید.

از تمام فضاهای آزاد استفاده کنید .

از مبلمانی استفاده کنید که دارای انباری دربسته است. اگر بتوانید آن را مرتب نگه دارید ، خانه شما بسیار بزرگتر به نظر می رسد کار با رنگ افراد در مورد اینکه آیا رنگ های روشن اتاق را بزرگتر نشان می دهند یا اینکه رنگ های تیره تر واقعاً یک اتاق را بزرگتر نشان می دهند متفاوت هستند. من در سمت روشن و شاد اشتباه کرده ام. خانه من پر از رنگ است: فیروزه ای، نارنجی، قرمز، سفید مایل به زرد، سبز و زرد.

نتیجه این پالت رنگ روشن این است که، حداقل به نظر من، هر اتاق احساس باز بودن و پر از انرژی و امکان دارد. اگر در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید، از آزمایش کردن رنگ‌ها برای یافتن ترکیبی که به آن احساس باز و جذاب می‌دهد نترسید. حداقل اگر رنگ را دوست ندارید، اتاق به اندازه کافی کوچک است تا رنگ آمیزی مجدد آنقدر طول نکشد!

در مجموع، کوچک زندگی کردن به این معنی است که به اشیاء فیزیکی که برای زندگی با آنها انتخاب می کنید، توجه داشته باشید. به اعتقاد من، این ذهن آگاهی در جامعه امروزی به شدت کمبود دارد. و بسیاری از صاحبان خانه های کوچک، از جمله ویور، همین را می گویند.

خرید و پیش خرید خانه های کوچک بهترین راه خانه اولی ها

کلمه پایانی

در ایران و شهرهایی مثل تهران زندگی کوچک نیازمند خلاقیت، انعطاف پذیری و نبوغ است. اما در کل، من معتقدم ارزش تلاش را دارد. من نمی توانم زندگی در یک خانه بزرگتر را تصور کنم. من و شوهرم در واقع فضای بیشتری از آنچه که هست داریم داریم و فکر می کنیم 800 فوت مربع یا کمتر ایده آل خواهد بود. کوچک زندگی کردن واقعاً ما را وادار می کند که به دقت چیزهایی را که داریم در نظر بگیریم و در مورد آنچه واقعاً نیاز داریم و همچنین آنچه  را که نیاز نداریم انتخاب کنیم . اگرچه این ممکن است محدود کننده به نظر برسد، اما در واقع کاملاً رهایی بخش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *