بررسی توانایی پرداخت اجاره بهای آپارتمان توسط مستاجرین

مقالات

واقعاً چقدر اجاره می توانید بپردازید؟

دانستن آنچه در یک آپارتمان اجاره ای می خواهید بسیار آسان است: فضا، موقعیت مکانی، انبار، طبقات زیبا، نور و غیره. یافتن همه این موارد در بودجه شما می تواند کمی دشوارتر باشد. اما قبل از اینکه حتی در مورد احتمالات اجاره خود فکر کنید، احتمالاً باید بدانید که بودجه شما چقدر است و خوشبختانه، این مرحله آنقدرها هم سخت نیست. راه های متعددی برای فهمیدن اینکه چقدر می توانید برای اجاره هزینه کنید وجود دارد، اما روش ترجیحی املاک آدیکو شامل سه مرحله اصلی است:

بررسی توانایی پرداخت اجاره بهای آپارتمان توسط مستاجرین

رویکرد ریاضی

به طور کلی، اجاره شما در کشور ایران و شهرهایی مثل تهران باید حدود 30 درصد از درآمد شما باشد. برخی از افراد می توانند این رقم را کمی بیشتر افزایش دهند، اما برای اکثر مردم، 30٪ محدوده عاقلانه ای است که به شما امکان می دهد سایر هزینه های زندگی و سرگرمی خود را تامین کنید و همچنان به شما امکان می دهد برای بازنشستگی پس انداز کنید یا پول را کنار بگذارید. مورد اضطراری برای اینکه بفهمید 30٪ چقدر می شود، درآمد سالانه ترکیبی خود را بگیرید و آن را بر 40 تقسیم کنید. (این فقط یک میانبر برای گرفتن 30٪ از درآمد شما و سپس تقسیم آن به 12 ماه است)

با این حال، شما باید چند نکته را با این رقم در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما باید این محاسبه را نه با حقوق خود، بلکه با حقوق واقعی خود انجام دهید. اگر هر ماه از چک شما مالیات های سنگین یا کسرهای دیگری گرفته می شود، به این معنی است که درآمد قابل تصرف کمتری نسبت به رقم حقوق اسمی خود دارید که ممکن است شما را به این باور برساند.

دوم، به یاد داشته باشید که این رقم باید تمام هزینه های مسکن را پوشش دهد، نه فقط اجاره. من در یک لحظه در مورد این موارد بیشتر صحبت خواهم کرد، اما وقتی با این رقم پیش می روید، مواردی مانند آب و برق، بیمه و سایر هزینه های مربوط به خانه را به عنوان بخشی از آن در نظر بگیرید.

راحتی شخصی

فقط به این دلیل که می توانید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید به این معنی نیست که باید پرداخت کنید . شاید بخواهید بیشتر از یک تخم مرغ لانه جمع آوری کنید، یا شاید بودجه شما به شدت روی هزینه های اختیاری مانند هزینه های سرگرمی، سفر یا رستوران متمرکز شود. این بدان معنی است که ممکن است بخواهید کمتر از آنچه این دستورالعمل ریاضی نشان می دهد برای خانه خود هزینه کنید.

از طرف دیگر، زندگی در برخی مکان‌ها مانند شیراز یا تهران اغلب مستلزم پرداخت اجاره بهای بالاتر است، اما ممکن است در هزینه‌های حمل و نقل یا سایر هزینه‌های زندگی عمومی صرفه‌جویی کنید، به این معنی که با صرف نسبت بیشتری از بودجه کلی خود احساس راحتی بیشتری می‌کنید. اجاره ای نسبت به جای دیگر

اگر بچه دارید، باید در نظر داشته باشید که هزینه های مرتبط با آنها چقدر بر بودجه شما تأثیر می گذارد. اگر برای مدرسه خصوصی یا مهدکودک هزینه می‌کنید، احتمالاً میزان هزینه‌های اجاره را تغییر می‌دهد.

در نهایت، شما باید از دستورالعمل ریاضی بالا برای بدست آوردن یک ایده تقریبی استفاده کنید، اما باید از راحتی شخصی خود برای توسعه اهداف بودجه واقعی استفاده کنید. سعی کنید تشخیص دهید که چقدر حاضرید به مخارج ضروری، مخارج اجتماعی، هزینه های زندگی عمومی و پس انداز اختصاص دهید، و از آنجا، بفهمید که با پرداخت چه چیزی راحت خواهید بود.

توجه به میزان افزایش تورم و همچنین رشد تقاضای خرید و پیش خرید خانه و آپارتمان

از طریق خصوصیات فکر کنید

همانطور که شروع به جستجو برای مکان می کنید، هزینه های اضافی را برای مسکن در نظر بگیرید و این موارد را هنگام محاسبه در نظر بگیرید. پرداخت آب و برق می تواند مبلغ نسبتاً زیادی را به پرداخت ماهانه شما اضافه کند، حتی اگر هزینه اسمی که در اجاره می پردازید مقرون به صرفه باشد.

 هنگامی که به هزینه یک آپارتمان خاص در تهران فکر می کنید، سعی کنید در نظر داشته باشید که آیا شما یا صاحبخانه شما خدمات آب و برق را پرداخت می کنید، آیا بیمه اجاره کنندگان را پرداخت می کنید، و چه صورت حساب های ضروری دیگری بخشی از هزینه های شما (تلویزیون، اینترنت و غیره) خواهد بود. .). اگر با هم اتاقی‌هایتان زندگی می‌کنید، هم از نظر زندگی و هم از نظر مالی، انتظاراتی را که آن‌ها روی میز خواهند داشت را در نظر بگیرید.

اگر این اولین باری است که خودتان زندگی می‌کنید، و اگر پس‌اندازی برای خرید کالاهای خانگی ندارید، ممکن است بخواهید در ابتدا مکانی را با اجاره کمی پایین‌تر انتخاب کنید تا بتوانید مقداری پول را به اثاثیه اختصاص دهید.

 حتی صرفه‌جویی‌ترین افراد هم باید چیزهای زیادی بخرند که احتمالاً قبلاً به آنها فکر نکرده‌اند، مانند جارو، برس توالت و یک سبد زباله، که همه اینها علاوه بر هزینه‌های بزرگ‌تری مانند مبلمان است. اگر همه این هزینه‌ها را در اجاره خود لحاظ نکنید، ممکن است در ابتدا احساس کنید که کمی در سرتان قرار گرفته‌اید، یا ممکن است برای مدتی در یک زندگی بسیار حداقلی زندگی کنید.

واقع بین باشید

اگرچه 30 درصد از درآمد شما ممکن است توصیه های مالی استاندارد باشد، برخی می گویند که این قانون در دهه گذشته منسوخ شده است. اجاره‌بها در شهرهای بزرگ در حال افزایش است، دستمزدها راکد می‌مانند و اجاره‌کنندگان جوان‌تر اغلب با بدهی‌های وام دانشجویی مواجه هستند. بنابراین اگر به نظر می‌رسد که نمی‌توانید در شهر خود با تنها 30 درصدی که برای اجاره در نظر گرفته شده است، چیزی بپردازید، بهتر است بیشتر خرج کنید.

 صادقانه بگویم، احتمالاً اکثر مردم در ایران نیز همینطور هستند، و تا زمانی که جریان نقدی خود را زیر نظر داشته باشید، خوب است. داگلاس بونپارث، رئیس شرکت می‌گوید: مطمئن شوید که چگونه اجاره شما بر توانایی شما برای پوشش سایر هزینه‌ها و همچنین پس‌انداز برای اهداف مالی شما تأثیر می‌گذارد.، یک شرکت مشاور مالی که برای نسل هزاره طراحی شده است.

بررسی دلایل افزایش اجاره بها مسکن در سال های اخیر

تازه فارغ التحصیل شده و حقوق ناچیزی می گیرد؟ اشکالی ندارد که برای مدت کوتاهی بیشتر از درآمد خود را با هزینه 401 هزار تومان خرج اجاره کنید – فقط برای همیشه این کار را نکنید! و البته، هیچ اشکالی ندارد که چند سال در یک فضای کوچکتر و کم هزینه زندگی کنید تا برای پیش پرداخت آن خانه رویایی پس انداز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *