بند های دفاعی موجود در قرارداد خرید املاک و مستغلات

مقالات

بند دفاع: تعریف و بررسی اجمالی

“بند دفاع از دفاع” – این عبارت فقط ترسناک به نظر می رسد، اینطور نیست؟ اما در واقعیت، بند دفاع به هیچ وجه ترسناک نیست. تنها زمانی استناد می شود که وام خود را پرداخت کنید و شرایط قرارداد وام مسکن خود را رعایت کنید. وقتی خانه ای را در تهران می بندید، مالک آن هستید، درست است؟ اوهوم اشتباه کمی ظریف تر است و بستگی به ایالتی دارد که در آن زندگی می کنید. بسته به وضعیتی که دارید، ممکن است هرگز اصلاً بند نادیده گرفتن را نبینید یا نشنیدید املاک آدیکو این بند قرارداد را به طور کامل بررسی کرده است.

بند های دفاعی موجود در قرارداد خرید املاک ومستغلات

بند دفاع چیست؟

در یک معامله رهنی، احتمالاً دو عبارت را خواهید دید: رهن (کسی که وام می دهد، مستعار وام دهنده) و رهن (کسی که وام را دریافت می کند، با نام مستعار خریدار خانه( بله، پیچیده تر از آنچه هست به نظر می رسد، اما منتظر بمانید. شرط تخطی اصطلاحی در قرارداد رهنی است که بیان می‌کند عنوان ملک (کلمه‌ای زیبا برای «مالکیت») زمانی به وام گیرنده (رهن‌دهنده) منتقل می‌شود که شرایط پرداخت از طرف وام‌دهنده (رهن‌دهنده) برآورده شود.

چگونه بندهای دفاعی در وام مسکن کار می کنند

از نظر قانونی، مفهوم تجاوز در ایران برای حفظ منافع شما، خریدار خانه وجود دارد. این یک زبان الزام آور قانونی است که بیان می کند وقتی وام خانه را پرداخت می کنید، پس از آن خانه را به طور کامل و کامل خواهید داشت. باز هم، این بستگی به ایالتی دارد که در آن زندگی می کنید و چگونه آنها جنبه ای از قانون املاک و مستغلات را به نام نظریه وام مسکن تفسیر می کنند.

سهام خانه شما می تواند به شما در پس انداز پول کمک کند.

قوانین املاک و مستغلات در ایران از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت نیست، اما وقتی صحبت از نظریه قانون رهن به میان می‌آید، در یکی از دو دسته قرار می‌گیرند: نظریه حق وثیقه یا نظریه عنوان. در تئوری عنوان ، بانک مالکیت خانه را تا زمان پرداخت وام در اختیار دارد. در تئوری رهن بیان می‌کند، شخصی که ملک را خریداری می‌کند مالک آن است – اما بانک زمانی که خریدار وام مسکن می‌گیرد، حق مالکیت را در مقابل آن قرار می‌دهد.

در یک حالت تئوری حق، پس از امضای قرارداد رهن، وام گیرنده همچنین سند تضمینی را امضا می کند که به بانک عنوان قانونی ملک می دهد و وام گیرنده مالکیت عادلانه خود را حفظ می کند. عنوان عادلانه با عنوان حقوقی یکسان نیست، بلکه فقط به این معنی است که وام گیرنده حق دارد خانه را در طول مدت وام در اختیار داشته باشد، مگر اینکه بفروشد یا نپردازد.

تفاوت اصلی بین این دو زمانی دیده می شود که نیاز به رسیدگی به سلب مالکیت باشد. در حالت تئوری عنوان، سلب حق اقامه دعوی باید از طریق دادگاه انجام شود. در یک دولت تئوری حق، سلب حق اقامه دعوی غیر قضایی است و توسط یک امین مدیریت می شود، معمولاً بدون دخالت سیستم دادگاه.

عقد قرارداد بین مالک و مستاجر

اساساً، برای یک بانک سخت‌تر است که شما را از خانه‌ای که در آن مالکیت عادلانه دارید بیرون کند (تئوری حق التزام می‌گوید) تا در ایالتی که بانک به طور کامل مالکیت ملک را در اختیار دارد (دولت تئوری عنوان) و شما در حال پرداخت پول هستید. یک بدهی

درک عنوان تضمین شده در املاک و مستغلات

وام ها در ایران در دو نوع ارائه می شوند: تضمین شده و بدون وثیقه. بدهی های بدون وثیقه معمولاً در محصولات مالی با تراز کوچکتر مانند کارت های اعتباری دیده می شود. برای دادن مبالغ هنگفت پول برای خریدهای گران قیمت مانند خانه در تهران ، اکثر وام دهندگان از وام گیرندگان می خواهند که بدهی خود را با وثیقه تضمین کنند.

در اکثر معاملات خرید خانه، خریدار از وام مسکن برای خرید خانه استفاده می کند و وام رهنی را با استفاده از همان ملک به عنوان وثیقه تضمین می کند. با وام مسکن تضمین شده، زمانی که وام گیرنده قادر به بازپرداخت کامل سود، اصل و سایر شرایط پرداخت خود باشد، به وام گیرنده اعطا می شود . در یک حالت تئوری حق، که در آن از یک سند امنیتی برای انتقال مالکیت قانونی از وام گیرنده به بانک در زمان بسته شدن استفاده می‌شود، سند تضمین برای «تامین» رهن به جای خود خانه استفاده می‌شود.

اگر گیج کننده به نظر می رسد، این است. بسیاری از آن به معنایی قانون خلاصه می شود و بستگی به این دارد که ایالتی که در آن زندگی می کنید چگونه تصمیم می گیرد مالکیت املاک و مستغلات را همانطور که به قانون مربوط می شود تفسیر کند. در واقع، تنها زمانی که می خواهید حقوق خود و آنچه را که (از نظر قانونی) مستحق آن هستید، به دقت بررسی کنید، در صورت سلب مالکیت یا عدم پرداخت وام وام مسکن است.

استثنائات بند دفاع

همه قراردادهای رهنی شامل بند فسخ نمی شوند زیرا قوانین و زبان املاک و مستغلات بسته به نوع تئوری وام مسکن که استفاده می کنند از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.

از آنجایی که یک بند نادیده انگاشتن، عنوان را پس از رضایت از وام می‌رساند، این نوع بندها معمولاً فقط در حالت‌های تئوری مالکیت استفاده می‌شوند که در آن بانک مالکیت خانه را تا زمان پرداخت وام مسکن در اختیار دارد. بیش از نیمی از ایالت های ایالات متحده از نظریه عنوان استفاده می کنند.

دریافت راهنمایی از کارشناسان حوزه املاک و مستغلات

نتیجه گیری

بندهای دفاعی ترسناک نیستند و حتی معمولاً در اکثر ایالت ها ضروری نیستند. اما اگر در یک وضعیت تئوری عنوان زندگی می کنید، شرایط وام وام مسکن در ایران شما احتمالاً با یک بند نادیده گرفته می شود. اگر در وضعیت تئوری عنوان زندگی می‌کنید، می‌خواهید در وام، زبان شرط انحراف وجود داشته باشد. این به نفع شماست زیرا به سادگی بیان می کند که وقتی وام را به طور کامل پرداخت کردید، سپس عنوان (مالکیت) خانه خود را به طور کامل و واضح دریافت می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *