نکات ارزیابی و بررسی خانه و آپارتمان برای خریداران

مقالات

تخمین قیمت و کیفیت ساخت خانه ها توسط کارشناس مسکن

ارزیابی تقریباً همیشه بخشی ضروری از فرآیند خرید خانه و تامین مالی مجدد در ایران است. اگر در حال خرید خانه در تهران هستید، وام دهنده شما دستور ارزیابی ملک را می دهد تا مطمئن شود که برای خانه بیش از حد پرداخت نمی کنید. اگر در حال تامین مالی مجدد هستید، یک ارزیابی لازم است تا اطمینان حاصل شود که سهام کافی برای وام گرفتن دارید. بیایید نگاهی بیندازیم که ارزیابی چیست، چرا وام دهندگان به آنها نیاز دارند و نکاتی برای فروشندگان، تامین کنندگان مالی و خریداران.

نکات ارزیابی و بررسی خانه و آپارتمان برای خریداران

ارزیابی خانه چه چیزی را تعیین می کند؟

ارزیابی خانه یک تخمین بی طرفانه از ارزش یک خانه است. ممکن است بشنوید که نماینده املاک یا وام دهنده شما به این تخمین به عنوان ارزش بازار منصفانه ملک اشاره می کند. وام دهندگان نیاز به ارزیابی دارند زیرا نمی توانند بیشتر از ارزش ملک وام دهند. ارزیابان خانه متخصصان دارای مجوز هستند که املاک و مستغلات را ارزیابی می کنند و ارزش یک ملک خاص را محاسبه می کنند. ارزیاب برای وام دهنده کار نمی کند و برای شما کار نمی کند.

طبق قانون، آنها موظف هستند در معامله وام مسکن یک شخص ثالث بی طرف باشند. این تضمین می کند که آنها نسبت به هیچ یک از طرف های درگیر تعصب ندارند. ارزیابان هنگام تعیین ارزش، عواملی مانند مکان، اندازه و وضعیت زندگی خانه را در نظر می گیرند. ارزیاب شما خانه شما را بر اساس مبلمان یا رنگ رنگ شما ارزیابی نخواهد کرد. در عوض، آنها ساختار، لوازم و وسایل خانه شما را بررسی خواهند کرد تا مطمئن شوند که هیچ نقصی وجود ندارد.

فرق بین ارزیابی و بازرسی آپارتمان

با بررسی های صورت گرفته توسط مسکن آدیکو ارزیابی مشابه بازرسی خانه نیست. وظیفه اصلی بازرس خانه محافظت از خریدار با شناسایی هرگونه مشکلی است که خانه ممکن است داشته باشد. آنها پریزها را آزمایش می‌کنند، سیفون توالت‌ها را می‌کشند و مطمئن می‌شوند که وسایل برقی سالم هستند، بنابراین شما می‌دانید که چه تعمیراتی باید انجام شود. از سوی دیگر، ارزیاب به سادگی شرایط را برای تعیین قیمت منصفانه برای خانه ارزیابی می کند.

در حین ارزیابی خانه چه اتفاقی می افتد؟

ابتدا ارزیاب برای بررسی ملک به منزل مراجعه می کند. در طول این بازرسی، آنها در خانه قدم می زنند و از هر اتاق عکس و اندازه گیری می کنند. آنها همچنین در مورد شرایط و ویژگی های خانه یادداشت می کنند. در مرحله بعد، ارزیاب دارایی های قابل مقایسه را برای مقایسه خانه با آن انتخاب می کند.

 هنگام انتخاب املاک قابل مقایسه (که گاهی اوقات به آن ها املاک می گویند)، آنها به دنبال خانه هایی می گردند که از نظر مکان، اندازه و ویژگی های مشابه با خانه مورد ارزیابی خود هستند. خانه های قابل مقایسه معمولاً باید در فاصله یک مایلی ملک (به جز در مناطق روستایی) قرار داشته باشند و باید در 6 ماه گذشته فروخته شده باشند.

ارزیابی خرید خانه در مقابل ارزیابی مجدد تامین مالی

هنگام انجام فرآیند بازپرداخت، وام دهنده شما یک ارزیابی بازپرداخت را سفارش می دهد که تقریباً مشابه ارزیابی خرید خانه است. تنها تفاوت این است که شما می توانید در حین ارزیابی بودجه مجدد حضور داشته باشید. این مرحله ضروری است زیرا وام دهنده شما می خواهد مطمئن شود که ارزش خانه شما در تهران برای وام مسکن جدید دقیق است.

خرید و فروش در بازار مسکن

نکاتی برای ارزیابی خانه

مهم نیست که خریدار، فروشنده یا تامین کننده مجدد مالی هستید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید برای ارزیابی خانه آماده شوید. در حالی که ممکن است احساس کنید نمی‌توانید تفاوت زیادی ایجاد کنید، نکات زیر می‌تواند به ساده‌سازی این فرآیند حیاتی کمک کند.

نکات ارزیابی خانه برای فروشندگان

به عنوان یک صاحب خانه در ایران ، می توانید بیشترین تأثیر را بر ارزش تخمینی ملک خود داشته باشید. برای جلوگیری از ارزیابی کم ، کارهای زیر را تکمیل کنید .

1.      ارزیابی خود را دریافت کنید

قبل از اینکه یک ارزیاب دارای مجوز برای بازدید از خانه خود داشته باشید، می توانید از یک مشاور املاک بخواهید که از ملک بازدید کند. آنها می توانند به طور عینی به هر اتاق نگاه کنند و ایده هایی را برای بهبودهای احتمالی به شما ارائه دهند.

همچنین زمان خوبی برای بررسی مجدد ویژگی‌های بهداشتی و ایمنی، مانند آشکارسازهای دود و مونوکسید کربن، سیستم‌های امنیتی، دوربین‌ها یا هر شومینه‌ای که ممکن است در خانه باشد، است. مطمئن شوید که سیستم تهویه مطبوع خود را نیز اجرا کنید و اگر قبلاً این کار را نکرده اید، آن را توسط یک تکنسین حرفه ای سرویس کنید.

2. تحقیقات قابل مقایسه

اگر قبلاً در مورد بازار املاک و مستغلات محلی تحقیق نکرده اید، اکنون زمان مناسبی است. از فرصت استفاده کنید و به سوابق عمومی در دفتر ارزیاب محلی خود برای هرگونه فروش اخیری که در 6 ماه گذشته انجام شده است، نگاه کنید.

این احتمال وجود دارد که نماینده شما قبلاً این کار را انجام داده باشد، زمانی که یک تجزیه و تحلیل بازار مقایسه ای (CMA) ایجاد کرده است. بنابراین، اگر در یافتن ویژگی‌های مشابه مشکل دارید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید فهرست‌های MLS را در اختیار شما قرار دهند تا ببینید.

3.      تعمیرات کوچک را کامل کنید

از آنجایی که شما در حال حاضر در مرحله فروش خانه خود در تهران هستید ، نیازی به تعمیرات اساسی نیست مگر اینکه خریداران پس از بازرسی آن را بخواهند. در بیشتر موارد، در این مرحله از فرآیند ارزیابی، می توانید در درجه اول بر زیبایی شناسی تمرکز کنید.

هدف شما باید این باشد که خانه را بدون لکه جلوه دهید. این می تواند به معنای رنگ آمیزی آثار بریدگی روی تریم، سفت کردن دستگیره ها و دستگیره های کج، ایجاد سوراخ در دیوار، خالی کردن ناودان ها یا حتی شستشوی برقی سایدینگ باشد. هر کاری که انجام دهید تا خانه احساس خوبی داشته باشد، می تواند ارزش ارزیابی شده را در دراز مدت افزایش دهد. 

رهن و اجاره آپارتمان با هدف کسب درآمد
4.      یک تمیز کردن عمیق انجام دهید

کانترهای خانه باید پاک شده و صیقل داده شوند یا دوباره مهر و موم شوند. می‌توانید آثار هنری یا آینه‌های جدید را آویزان کنید تا نور خورشید را در اتاق‌های تاریک‌تر منعکس کنید. اگر پرده های شما کثیف به نظر می رسند، باید آنها را نیز تعویض کنید. تا زمانی که بتوانید خانه ای روشن و تمیز ایجاد کنید، ارزیاب می تواند ویژگی های منحصر به فرد ملک را بهتر ببیند و قدردانی کند.

5. فهرستی از پیشنهادات تهیه کنید

اگر چندین پیشنهاد برای خانه خود در ایران دریافت کرده اید، می توانید از آنها به عنوان مدرکی برای ارزش فعلی خانه خود استفاده کنید. دریافت چندین پیشنهاد نشان می دهد که قیمت فروش ملک شما برای منطقه شما مناسب بوده است، که ممکن است به ارزیاب کمک کند ارزش فعلی آن را تعیین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *