سرمایه گذاری و خرید آپارتمان بهتر است یا اجاره ی آن

مقالات

آیا اکنون که در حال نقل مکان هستم باید خانه خود را بفروشم یا اجاره کنم؟

اگر صاحب خانه ای در ایران هستید که می خواهید راه خود را با ملک فعلی خود جدا کنید، چند انتخاب دارید: فروش یا اجاره آن. این یک تصمیم مهم است که می تواند بر امور مالی و درآمد احتمالی شما تأثیر بگذارد. بنابراین، کدام گزینه بهتر است؟ به نظر کارشناسان املاک آدیکو بستگی به وضعیت مالی شما دارد. در اینجا چیزی است که باید قبل از تصمیم به فروش یا اجاره خانه خود بدانید.

3 عاملی که باید قبل از فروش یا اجاره خانه خود در نظر بگیرید

فروش یا اجاره خانه شما در تهران یک تعهد بزرگ است. ارزیابی بازار مسکن سودمند است زیرا می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم نهایی شما داشته باشد. آنچه در زیر می آید برخی از شاخص های مسکن است که به شما کمک می کند تا در مورد گزینه های خود فکر کنید.

سرمایه گذاری و خرید آپارتمان بهتر است یا اجاره ی آن

تامین مسکن

عرضه مسکن در ایران می‌تواند تأثیر زیادی بر میزان آسان فروش خانه شما داشته باشد. وقتی عرضه مسکن کم است، افراد بیشتری به منطقه شما نقل مکان می کنند و به سرعت خانه می خرند. این رقابت افزایش یافته می تواند به شما کمک کند تا قیمت بالاتری را به دست آورید زیرا خریداران بیشتری به یکباره به ملک شما علاقه مند می شوند. وقتی عرضه مسکن زیاد باشد، تعداد خانه‌های موجود بیشتر از خریداران است. این می تواند فروش را سخت تر کند و ممکن است میانگین قیمت فروش خانه هایی مانند خانه شما را کاهش دهد.

فروش خانه

اگر فروش خانه در تهران سر به فلک کشیده است، به این معنی است که خریداران بیشتری در منطقه شما به دنبال خرید هستند و این به معنای رقابت بیشتر برای هر خانه در بازار است. اگر فروش خانه کاهش یابد، تعداد خانه‌های موجود در بازار بیشتر از تعداد خریداران است و ممکن است در پیدا کردن شخصی که علاقه‌مند به خرید خانه‌تان باشد مشکل پیدا کنید. این ممکن است به این معنی باشد که اجاره خانه شما انتخاب بهتری خواهد بود.

مقرون به صرفه بودن اجاره

اگر متوسط ​​اجاره در منطقه شما کم است و اجاره‌کنندگان می‌توانند کمتر از 30 درصد از حقوق خود را برای اجاره خرج کنند، مقرون به صرفه بودن بالا است و اجاره‌کنندگان به راحتی جذب می‌شوند. با این حال، اگر میانگین هزینه اجاره بالا باشد و مستاجران مجبور باشند بیش از 30 درصد از درآمد خود را برای اجاره هزینه کنند، مقرون به صرفه بودن پایین است.

مزایای اجاره خانه در مقابل فروش

اجاره خانه خود به جای فروش آن به صاحب جدید به شما امکان می دهد درآمد غیرفعال ایجاد کنید . در زیر برخی از مزایایی که با اجاره خانه خود به مستاجران به جای عرضه آن در بازار تجربه خواهید کرد آورده شده است:

  • به ایجاد سهام در خانه قدیمی خود ادامه دهید
  • حفظ جریان نقدی مثبت
  • پوشش وام مسکن خود را با درآمد اجاره
  • تنوع بخشیدن به دارایی های خود
  • واجد شرایط بودن شما برای کسر تبر اضافی

مزایای فروش خانه شما

اگر صاحبخانه شدن در ایران بیش از حد استرس زا به نظر می رسد یا به سادگی آماده جدایی از خانه قدیمی خود هستید، فروش ممکن است بهترین انتخاب باشد. اگر تصمیم به استفاده از این گزینه دارید، به طور بالقوه می تواند به شما کمک کند تا برای خرید ملک بعدی خود آماده شوید. این چند مزیت فروش خانه به جای اجاره آن است :

  • تبدیل دارایی ها به نقدینگی نقدی
  • به شما پول برای پیش پرداخت می دهد
  • کاهش هزینه های از جیب شما
  • عدم نیاز به مسئولیت تعمیر و نگهداری مداوم، مکان یابی مستاجران یا رسیدگی به تعمیرات پرهزینه
  • به شما اجازه می دهد از مزیت بازار فروشنده استفاده کنید و بیشتر برای خانه خود به دست آورید
نحوه خرید و فروش املاک اداری و مسکونی و تجاری

معایب اجاره در مقابل فروش

در اینجا هم برای اجاره خانه و هم برای فروش آن نکات منفی وجود دارد . قبل از تصمیم گیری، مطمئن شوید که این معایب بالقوه هر دو صاحبخانه شدن و فروش خانه خود را درک کرده اید.

معایب اجاره

اگرچه املاک اجاره ای در تهران باعث ایجاد درآمد غیرفعال برای صاحبان خانه می شود، اما به دور از سرمایه گذاری دستی نیست. وقتی خانه خود را اجاره می کنید، فقط به دیگران اجازه نمی دهید در آن زندگی کنند. شما همچنین مسئولیت نگهداری چندین ملک را بر عهده می گیرید. این بدان معنی است که با این موارد منفی برخورد کنید:

  • کل زمان سرمایه گذاری مورد نیاز
  • رسیدگی به مسائل نگهداری در اجاره و خانه اصلی شما
  • پرداخت مالیات بر دارایی چند ملک
  • برخورد با اجاره نشینان
  • به طور بالقوه ، بودجه کافی برای پوشش مشاغل خالی و اخراج ها را ندارید

فروش معایب

اغلب، صاحبان خانه فکر می کنند که می توانند خانه خود را به سرعت بفروشند، اما روند ممکن است طبق برنامه پیش نرود. این چند مورد از نکات منفی است که ممکن است هنگام فروش تجربه کنید:

  • بخشی از هزینه های بسته شدن را مدیون است
  • پرداخت حق کمیسیون املاک و مستغلات هم برای نماینده شما و هم برای نماینده خریدار
  • پوشش هزینه های اولیه بهبود برای افزایش ارزش ملک
  • هزینه های صحنه سازی خانه

آیا باید خانه خود را بفروشید یا اجاره کنید؟

تصمیم گیری برای اجاره یا فروش خانه فعلی خود به محض پیدا کردن خانه جدید، کاری نیست که شما به راحتی انجام دهید. به وضعیت مالی شخصی خود فکر کنید و به این فکر کنید که چه زمانی خارج از کار و زندگی اجتماعی خود دارید. اگر پول کافی برای پرداخت پیش‌پرداخت خانه جدید دارید و مطمئن هستید که می‌توانید از عهده مسئولیت‌های صاحبخانه شدن برآیید، اجاره خانه فعلی‌تان ممکن است مناسب باشد. تا زمانی که بتوانید مستاجران را در خانه نگه دارید، منبع درآمد ثابتی خواهید داشت.

با این حال، اگر هزاران پول نقد برای پیش‌پرداخت خانه جدید خود ندارید یا با فکر پرداخت وام مسکن برای دو خانه راحت نیستید، فروش احتمالاً به نفع شما خواهد بود. پس از فروش، می توانید به سهامی که در خانه خود ساخته اید دسترسی داشته باشید و از آن برای کمک به خرید یک مورد جدید استفاده کنید.

رکود بازار مسکن و کاهش خرید و فروش خانه و آپارتمان

خط آخر: اجاره و فروش هر دو گزینه عالی هستند

تصمیم برای اجاره یا فروش خانه تا حد زیادی به وضعیت مالی شخصی شما بستگی دارد. امور مالی خود را از نزدیک بررسی کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که هم اکنون و هم در آینده به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

چه قصد دارید خانه فعلی خود را اجاره کنید یا آن را به یک مالک جدید بفروشید، همچنان می خواهید وام مسکن مناسب را برای کمک به خرید خانه جدید خود پیدا کنید. امروز قبل از شروع جستجوی خود از قبل تأییدیه بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *