پرداخت پول آب و برق آپارتمان با مالک است یا مستاجر؟

مقالات

مزایا و معایب خدمات شهری که در اجاره گنجانده شده است

چندین ترتیب ممکن برای مالک/مستاجر برای هزینه های آب و برق وجود دارد:

مستاجر در ایران تمام خدمات آب و برق را پرداخت می کند. صاحبخانه هزینه تمام خدمات آب و برق را پرداخت می کند. مالک در تهران برخی از خدمات آب و برق (مانند سطل زباله) پرداخت می کند و مستاجر مابقی را پرداخت می کند. هنگامی که صاحبخانه برای آب و برق پرداخت می کند، آنها (معمولا) هزینه را تعهد نمی کنند. در عوض، صاحبخانه معمولاً میانگین هزینه ماهانه آب و برق را برای یک واحد محاسبه می‌کند و آن را در اجاره‌ای که مستاجر می‌پردازد، جمع می‌کند. این مقاله توسط کارشناسان مسکن آدیکو گرد آوری شده است.

پرداخت پول آب و برق آپارتمان با مالک است یا مستاجر؟

آب و برق رایج چیست؟

متداول ترین ابزارهای برقی در تهران شامل همه چیزهایی است که مستأجر شما برای اداره یک خانه راحت نیاز دارد. اگر تصمیم دارید که خدمات آب و برق را در اجاره بگنجانید، در اینجا باید آنچه را برای مستاجران خود مدیریت کنید:

آب و فاضلاب

 سیستم آب و فاضلاب در ایران که توسط شهرداری محلی شما کنترل می شود، به تامین آب در حمام و آشپزخانه، سیستم فاضلاب و آبی که وسایلی مانند ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی را تامین می کند، اشاره دارد.

برق

قبض های برق می تواند بر اساس عوامل بسیاری متفاوت باشد – مهم ترین آنها، استفاده مستاجر از لوازم خانگی، لامپ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی برقی و لوازم الکترونیکی است.

گاز

ممکن است از گاز برای راه اندازی آبگرمکن ملک شما و همچنین روشن کردن اجاق گاز استفاده شود.

زباله و بازیافت

همچنین توسط شهرداری محلی شما کنترل می شود، حذف زباله می تواند سطل های زباله مشترک برای یک ملک چندخانواری یا سطل های فردی برای یک خانه خانوادگی باشد.

اینترنت، کابل، تلفن. اینها نیز به عنوان خدمات آب و برق در نظر گرفته می شوند، اما تقریباً همیشه مسئولیت مستاجر است – حتی در املاکی که در آن خدمات آب و برق لحاظ شده است.

مزایای گنجاندن آب و برق در اجاره

سادگی. هنگامی که برنامه های برقی را راه اندازی و خودکار کردید، هم برای شما و هم برای مستاجر، فرآیند یکپارچه تر خواهد بود. اگر واحدهای اجاره‌ای با قراردادهای اجاره ماه به ماه دارید ، از جمله خدمات آب و برق باعث می‌شود نقل مکان یا نقل مکان به یک فرآیند ساده‌تر تبدیل شود. همچنین به یک مدیر ملک اجازه می دهد تا گردش مالی مستاجر را تسریع بخشد و در نتیجه جای خالی را کاهش دهد.

خرید و پیش خرید خانه و آپارتمان برای سرمایه گذاری در بازار پر نوسان مسکن

مستاجران در تهران با کیفیت بالاتر گنجاندن هزینه‌های آب و برق می‌تواند مستاجرانی با مسئولیت‌پذیری بیشتر و باکیفیت‌تر را جذب کند که فقط با یک قبض ماهانه به دنبال آرامش هستند که بودجه آنها را ساده می‌کند. اغلب، مستاجرانی که از پرداخت اجاره بهای بالاتر برای داشتن خدمات آب و برق خوشحال هستند، مدیریت آسان‌تری دارند زیرا به دنبال یک موقعیت زندگی آسان و بدون استرس هستند.

مزایای مالیاتی اگر برای ملک اجاره ای هزینه ای پرداخت می کنید، می توانید آن هزینه ها را کسر کنید. بسیاری از صاحبخانه‌ها زباله‌ها را پوشش می‌دهند، اما شما می‌توانید هر گونه خدماتی را که برای آن هزینه می‌کنید، از جمله برق، آب و گاز کسر کنید.

روابط هم اتاقی

 در مورد زمانی که هم اتاقی ها مجبور نیستند قبوض آب و برق را تقسیم کنند، بحث بسیار کمتری وجود دارد. وقتی خدمات آب و برق در اجاره ماهانه گنجانده شود، هیچ کس نمی تواند ادعا کند که چه کسی پول بیشتری بدهکار است و مستاجران خوب از آن محیط زندگی بدون استرس قدردانی می کنند. همچنین هیچ مشکلی در مورد نام کسی که در حساب شرکت برق وجود دارد یا پرداخت های حساب بانکی از چه کسی انجام می شود وجود نخواهد داشت. مستاجران می توانند مطمئن باشند که هرگز مجبور نخواهند شد با هم اتاقی ای که قبض های آب و برق را به موقع پرداخت نمی کند روبرو شوند.

معایب گنجاندن آب و برق در اجاره

در حالی که مزایای زیادی وجود دارد، مهم است که به چند نکته منفی در مورد اجاره شامل هزینه های آب و برق توجه داشته باشید. توجه داشته باشید که گنجاندن آب و برق برای املاک تحت کنترل اجاره مجاز نیست.

نرخ ها می توانند تغییر کنند. نرخ ها می تواند در هر ابزار ماهانه در هر زمان افزایش یابد. این بدان معناست که برای جبران افزایش نرخ ممکن است نیاز به افزایش اجاره بها داشته باشید. یک نکته برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی این است که سقفی را برای مقدار دلاری که شرکت‌های آب و برق پوشش می‌دهند، تعیین کنید. به این ترتیب، اگر مستاجر از مقدار آن عبور کند، باید تفاوت را جبران کند. (این همچنین به جلوگیری از استفاده بیش از حد کمک می کند – در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.)

پیش بینی سود دقیق در سرمایه گذاری املاک و مستغلات

 هزینه های نوسان آب و برق در شهرهای ایران مثل تهران می تواند تعیین مداوم و دقیق سود حاصل از دارایی سرمایه گذاری شما را دشوارتر کند . شما مسئول خواهید بود صرف نظر از اینکه مستاجر شما به موقع به شما پول پرداخت می کند یا نه، مسئولیت هر یک از شرکت های خدمات شهری بر عهده شما خواهد بود. پرداخت به موقع صورتحساب ها و پرداخت هزینه تعمیرات بر عهده شماست.

رکود اقتصادی و در پی آن کاهش خرید و فروش املاک اداری ، تجاری و مسکونی

انگیزه کمتر برای مستاجران برای صرفه جویی. وقتی خدمات آب و برق شامل می شود، و مستاجرین از هزینه قبض های ماهانه فاصله دارند، ممکن است آنقدر آگاه نباشند که در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا در پول و منابع صرفه جویی کنند. به عنوان مثال، اگر مستاجران بخاری را در زمستان یا برق متناوب را در تابستان بچرخانند، ممکن است قبض برق به میزان قابل توجهی افزایش یابد. تعیین سقف می تواند به مستاجران کمک کند تا با تفکر از خدمات استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *