چرا الان زمان مناسبی برای خرید مسکن مهر پردیس است؟

نکات مثبت و منفی زندگی در خانه های دوبلکس

مقالات

خانه ی دوبلکس به چه شکل است؟

خانه‌ها در کشور ایران اشکال و پیکربندی‌های مختلفی دارند، و یکی از انواعی که در میان خانواده‌های بزرگ یا صاحبخانه‌های جوان محبوب است، دوبلکس است. این فقط یک خانه نیست، بلکه دو خانه است.

 واحدها یا آپارتمان ها در تهران ممکن است روی هم در طبقات جداگانه چیده شوند، یا ممکن است کنار هم با یک دیوار مشترک باشند. یک دوبلکس ممکن است “مسکون چند خانواده” نیز نامیده شود، زیرا بیش از یک خانواده می توانند در این نوع ساختمان زندگی کنند.

نکات مثبت و منفی زندگی در خانه های دوبلکس

تفاوت خانه دوقلو و دوبلکس

یک خانه دوبلکس در تهران گاهی اوقات با یک “خانه دوقلو” اشتباه گرفته می شود، اما آنها همان نوع املاک و مستغلات نیستند.

 یک خانه دوقلو ممکن است مانند یک دوبلکس به نظر برسد: دو خانه جداگانه که یک دیوار مشترک دارند.

 اما با یک خانه دوقلو، خط زمین در واقع از دیوار مشترک عبور می کند – بنابراین در هر طرف شما یک خانه جداگانه در یک زمین جداگانه دارید، حتی اگر آنها به هم متصل باشند.

یک دوبلکس متفاوت است: به جای اینکه فقط یک خانه داشته باشید، شما صاحب  دو خانه هستید. به این ترتیب، قیمت یک خانه دوبلکس در ابتدا بیشتر از یک خانه تک خانواده خواهد بود.

 با این حال، اگر آپارتمان دیگر را اجاره کنید، این درآمد می تواند به شدت وام مسکن و هزینه های شما را جبران کند و به طور بالقوه زندگی دوبلکس را ارزان تر از آنچه به عنوان صاحب خانه مستقل می پردازید، کند.

از نظر مشاورین املاک آدیکو دوبلکس در کشور ایران یک گزینه محبوب برای افرادی است که می‌خواهند اعضای خانواده را در نزدیکی خود نگه دارند یا می‌خواهند درآمد ثابتی از ملک اجاره‌ای داشته باشند که مدیریت آن چندان دور نیست. همچنین می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی در املاک یا یک گزینه خلاقانه برای اولین خریدار خانه در شرایط مناسب باشد.

نکات مثبت یک خانه دوبلکس

به دنبال خرید خانه هستید؟  جستجوی خود را شخصی کنید تا خانه ای را پیدا کنید که مناسب شما باشد

هزینه کمتر

  به طور متوسط، زندگی در یک طرف یک دوبلکس دو خانواده (در حالی که آپارتمان دیگر را در ساختمان اجاره می دهید) مقرون به صرفه تر از زندگی در یک خانه یک خانواده با تعداد اتاق خواب، حمام و مربع مشابه است.

کمک در پرداخت وام مسکن

  فرض کنید پرداخت ماهانه وام مسکن شما  در یک خانه دوبلکس 1700 دلار است و شما واحد دوبلکس دیگر را به قیمت 900 دلار اجاره می دهید. برای پرداخت باید هر ماه فقط 800 دلار تهیه کنید. یا می توانید وام مسکن خود را سریعتر با پرداخت های اضافی در اصل پول پرداخت کنید و شما را به هدف نهایی نزدیک تر کنید: درآمد اجاره.

کسر مالیات

 بر خلاف ملک تک خانواری، با یک ملک دوبلکس می توانید هزینه های خاصی را برای نگهداری ملک و حیاط خانه کسر کنید، زیرا این ملک درآمدی است. این امر می تواند هزینه نگهداری دوبلکس شما را راحت تر کند.

 فقط مطمئن شوید که قبل از ارائه پیشنهاد برای یک ملک چندخانواری خاص، با یک متخصص مالیات بر املاک و مستغلات مشورت کنید، زیرا مشخصات همیشه متفاوت است.

خرید و فروش و پیش فروش خانه و آپارتمان در کشور های در حال توسعه

شما می توانید خانواده را نزدیک نگه دارید

 اگر خانواده شما شامل شخصی است که مسن است، نیازهای خاصی دارد یا به تازگی شغل جدیدی را شروع کرده است، می تواند در نیمه دیگر واحد بماند یا اجاره کند. عضو خانواده می تواند تا حدی استقلال را حفظ کند در حالی که خیلی از لانه دور نمی شود.

امنیت

 همیشه یک نفر در این نزدیکی وجود دارد که در صورت نیاز به کمک یا مراقب دوبلکس شما در زمانی که شما نیستید.

شما همه قوانین را تعیین می کنید

 مزایای صاحبخانه بودن شامل تنظیم همه قوانین در مورد حیوانات خانگی، سیگار کشیدن، و محوطه سازی در داخل و اطراف یک آپارتمان دوبلکس است. البته توجه داشته باشید که مالک و مدیر ساختمان بودن دارای معایبی نیز می باشد.

نکات منفی یک دوبلکس

مستاجران شما دقیقاً در کنار شما زندگی می کنند: اگر در تمام ساعات با درخواست یا شکایت به درب خانه شما بکوبند، این ممکن است به طور بالقوه ناخوشایند باشد.

شما مسئول تمام تعمیر و نگهداری هستید

 هر چیزی که در داخل یا خارج از واحد شکسته شود، ظاهر حیاط، مسائل مربوط به تاسیسات – شما باید از همه آن مراقبت کنید. ممکن است صاحبخانه بودن آسان نباشد.

اجاره‌ کنندگان تضمین نمی‌شوند

اگر بازار اجاره نرم باشد، یافتن مستاجران ایده‌آل زمان می‌برد. اگر برای واحد دوم مستأجری ندارید، باید کل وام مسکن را خودتان بپردازید.

ممکن است حریم خصوصی یک مشکل باشد

 ممکن است یک کف، سقف یا دیوار را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. شما باید با تمام سر و صدا، بو، زیبایی شناختی، و مسائل پارکینگ که از زندگی بسیار نزدیک با شخص دیگری در یک دوبلکس به وجود می آیند، کنار بیایید.

کسب سود حاصل از اجاره و سرمایه گذاری در مسکن

شما باید با آسیب مقابله کنید

 مهم نیست که چقدر مستاجران خود را با دقت انتخاب کرده اید، هیچ کس هرگز به اندازه اموال خود از دارایی دیگران مراقبت نمی کند. چیزهایی اتفاق می افتد، و شما باید آن را مرتب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *