مزایا و معایب فروش خانه و آپارتمان توسط مالک

مقالات

فروش توسط مالک چگونه کار می کند؟

با معامله FSBO، فروشنده در ایران تمام خطرات و مسئولیت‌های مربوط به فروش خانه را که معمولاً یک مشاور املاک بر عهده می‌گیرد، بر عهده می‌گیرد. این شامل:

  • تحقیق در مورد املاک و مستغلات در همسایگی آنها
  • تعیین قیمت منصفانه برای خانه
  • بازاریابی فروش خانه خود، از جمله فهرست کردن آن در خدمات چند لیست (MLS)
  • صحنه سازی خانه
  • میزبانی خانه های باز و نمایش های دیگر
  • مذاکره در مورد قیمت فروش، شرایط و ضوابط
  • جمع آوری و تنظیم کلیه اسناد اختتامیه قانونی
  • داشتن سند تنظیم ، امضا و محضر
مزایا و معایب فروش خانه و آپارتمان توسط مالک

فرآیند بسته شدن

قبل از اینکه مستقیماً از یک صاحب خانه در تهران خانه بخرید، در مورد اینکه چگونه خرید خانه FSBO با خرید ملکی که توسط یک مشاور املاک فهرست شده است، تفاوت دارد. در حالی که معامله مستقیم با صاحب خانه ممکن است ترسناک به نظر برسد، خریداران بالقوه می توانند از مزایای زیر برخوردار شوند:

فواید

ارتباط مستقیم: هنگام خرید یک خانه FSBO، واسطه (نماینده فهرست) را حذف می کنید و مستقیماً با صاحب خانه ارتباط برقرار می کنید. این ممکن است به شما فضای بیشتری برای مذاکره بدهد .

اطلاعات دقیق در مورد خانه: به نظر املاک آدیکو هیچ کس بیشتر از صاحب آن خانه را نمی داند. وقتی خانه FSBO می‌خرید، می‌توانید با صحبت مستقیم با مالک، درباره محله، نقاط داغ محلی و ویژگی‌های خانه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اشکالاتی

احساس متورم ارزش خانه:

 اکثر صاحب خانه هایی که خانه های خود در تهران را می فروشند، تجربه ای در زمینه املاک و مستغلات ندارند. با دانش اندکی از بازار مسکن، صاحبان خانه ممکن است ایده های غیر واقعی در مورد ارزش واقعی خانه خود داشته باشند. وقتی زمان ارزیابی خانه فرا می رسد ، این می تواند باعث دردسر شود – و البته، می تواند به این معنی باشد که شما بیشتر از آنچه باید برای خانه هزینه خواهید کرد.

مذاکره مشاوران مسکن با خریداران و فروشندگان در راستای قیمت املاک و مستغلات

افشای متزلزل:

 فروشندگان در ایران طبق قانون موظفند مشکلات شناخته شده خانه را در طول فرآیند فروش فاش کنند. هر گونه نقص شناخته شده – مانند قالب، آسیب سقف و مشکلات لوله کشی – باید قبل از بسته شدن تایید شود. متأسفانه، فروشندگان مستقل همیشه صادق نیستند، یا ممکن است از الزامات افشا بی اطلاع باشند. در نتیجه، آنها ممکن است هیچ مشکلی را به خریداران احتمالی خانه نگویند.

مشکل در انجام تعمیرات یا پوشش هزینه ها: از آنجایی که اکثر افرادی که از نمایندگی استفاده نمی کنند این کار را برای صرفه جویی در هزینه انجام می دهند، ممکن است زمان سختی برای متقاعد کردن فروشندگان FSBO برای انجام تعمیرات یا اضافه کردن موارد احتمالی به فروش داشته باشید. این فروشندگان معمولاً نمی خواهند پول بیشتری را برای ملکی که می خواهند از آن خلاص شوند، خرج کنند، حتی اگر نیاز به تعمیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *