نکات مهم برای نقل مکان به اولین آپارتمان

مقالات

هنگام انتخاب اولین آپارتمان خود باید موارد زیادی را در نظر بگیرید

نقل مکان به یک آپارتمان در تهران برای اولین بار به سادگی امضای قرارداد اجاره نیست. چه در حال  رفتن به کالج باشید ،  چه قصد دارید با یک دوست زندگی کنید یا  با یکی دیگر از افراد مهم زندگی کنید، هنگام انتخاب اولین آپارتمان خود باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. از محاسبه هزینه های ماهانه گرفته تا اطمینان از یافتن بهترین مکان برای نیازهای خود، این اولین نکات آپارتمان که توسط املاک آدیکو گردآوری شده می تواند به شما کمک کند موقعیت مکانی را پیدا کنید!

نکات مهم برای نقل مکان به اولین آپارتمان

آپارتمان ها را به طور کامل تحقیق کنید

هنگام انجام جستجوی خود در کشور ایران ، از فیلترها برای محدود کردن گزینه های خود بر اساس قیمت، تعداد اتاق خواب و حمام و سایر امکانات استفاده کنید تا بتوانید خانه ای متناسب با نیاز خود پیدا کنید – و فراموش نکنید که عکس های آپارتمان و بررسی های قبلی مستاجر را بررسی کنید.

بودجه و سایر مخارج خود را درک کنید

صرف نظر از اینکه خودتان به یک آپارتمان نقل مکان می کنید یا با هم اتاقی های خود زندگی می کنید، باید بدانید که چقدر می توانید در هر ماه هزینه کنید. در حالت ایده آل، اجاره شما باید کمتر  از 30 درصد درآمد پس از مالیات باشد . اما این تنها هزینه ای نیست که باید در بودجه خود لحاظ کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اجاره کنندگان آپارتمان در تهران برای اولین بار مرتکب می شوند این است که سایر هزینه های اجاره و هزینه های زندگی را محاسبه نمی کنند، مانند:

اجاره پیشرفته : برخی از شرکت‌های اجاره‌دهنده ممکن است از شما بخواهند که هنگام امضای اجاره آپارتمان، مبلغ مشخصی از اجاره را – مانند پرداخت‌های ماه اول و آخر – از قبل بپردازید.

سپرده‌ها و هزینه‌های اجاره : انواع مختلفی از سپرده‌ها و هزینه‌هایی وجود دارد که ممکن است هنگام اجاره آپارتمان با آنها روبرو شوید، از جمله اما نه محدود به هزینه‌های اجاره، واریزی خسارت، هزینه‌های جامعه، اجاره حیوانات خانگی و هزینه‌های آب و برق. برخی از این موارد ممکن است قابل استرداد باشند، اما اکثر آنها قابل استرداد نیستند.

خدمات آب و برق : بسته به آپارتمانی که انتخاب می کنید، وسایل برقی مانند برق، آب، گاز، زباله، و کابل/اینترنت ممکن است در اجاره شما گنجانده شود یا نباشد.

ملزومات و چیزهای سرگرم کننده : هنگام جمع آوری بودجه خود، باید انواع هزینه های زندگی را در نظر بگیرید، از موارد ضروری مانند مواد غذایی و گاز گرفته تا موارد غیر ضروری مانند غذاخوری و عضویت در تناسب اندام.

حفظ ارزش سرمایه و کسب سود با ورود به بازار مسکن

محله بالقوه خود را بررسی کنید

به خصوص اگر  به شهر جدید و بزرگی در کشور ایران مثل تهران یا اصفهان نقل مکان می کنید، این ایده هوشمندانه ای است که قبل از انتخاب آپارتمان، محله یا منطقه ای را که به زندگی در آن فکر می کنید، کاوش کنید. اطلاعات مربوط به میزان جرم و جنایت محلی را جستجو کنید. در اطراف منطقه قدم بزنید تا تصوری از ترافیک و سر و صدا پیدا کنید.

 زمان رفت و آمد به دانشگاه یا دفتر خود را آزمایش کنید. نزدیک‌ترین فروشگاه‌های مواد غذایی، کافی‌شاپ‌ها، داروخانه‌ها و بانک‌ها را مشخص کنید. از رستوران ها، بارها و مغازه های این محله دیدن کنید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا دوست دارید اینجا زندگی کنید یا خیر!

اسناد اجاره می تواند طولانی، خسته کننده و پر از اصطلاحات حقوقی باشد، اما خواندن کامل آنها ضروری است. این قراردادها شامل اطلاعات مهمی مانند تاریخ سررسید پرداخت، قوانین جامعه، تعهدات نگهداری، شرایط برای شکستن اجاره نامه شما و موارد دیگر است.

به خاطر داشته باشید که قراردادهای اجاره از  نظر قانونی الزام آور هستند ، بنابراین نادیده گرفتن یک بخش مهم می تواند منجر به پرداخت هزینه ها و هزینه های پنهان شود. اگر هنگام بررسی اجاره نامه خود از موردی مطمئن نیستید، از صاحبخانه یا مدیر آپارتمان بپرسید و از آنها بخواهید شما را در مورد آن راهنمایی کنند.

لیست خرید آپارتمان تهیه کنید

نقل مکان به اولین آپارتمان به این معنی است که احتمالاً نیاز به خرید برخی از  وسایل خانه دارید . با این حال، اگر بودجه کمی دارید، نیازی نیست همه چیز را یکجا دریافت کنید. ابتدا به مهمترین چیزها بچسبید: کاغذ توالت، حوله کاغذی، صابون، لوازم آرایش، پرده حمام، حوله، لوازم تمیز کردن اولیه، سطل زباله، جعبه کمک های اولیه، ظروف، ظروف نقره، و چند مورد ضروری آشپزخانه برای آشپزی آسان.

 و مهمتر از همه، مطمئن شوید که چیزی برای خوابیدن دارید! در بسیاری از موارد، مجتمع آپارتمانی یا صاحبخانه شما خدمات تعمیر و نگهداری را ارائه می دهد. با این حال، ممکن است با موقعیت هایی مواجه شوید که به چند ابزار دستی نیاز داشته باشید.

 ابزارهای اصلی خانگی  مانند چکش، مته، پیچ گوشتی، انبردست، متر نواری، میخ و پیچ باید برای شروع کار کافی باشد. در واقع، شما معمولاً می‌توانید کیت‌های ابزار اولیه را در فروشگاه‌هایی مانند Lowe’s و The Home Depot با قیمت کمتر از 40 دلار پیدا کنید.

بیمه اجاره کنندگان را در نظر بگیرید

در حالی که برخی از صاحبخانه‌های آپارتمان قبل از نقل مکان به گواهی بیمه اجاره‌کنندگان نیاز دارند، برخی دیگر اصلاً به آن نیاز ندارند. با این حال،  بیمه اجاره‌کنندگان می‌تواند یک نجات دهنده زندگی باشد.

 اگرچه بیمه نامه ها از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، اما برنامه هایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا از دست دادن اقلام ناشی از آتش سوزی، سرقت، آسیب آب و بلایای طبیعی را پوشش دهید. علاوه بر این، بیمه مستاجران با میانگین حدود  17 دلار در ماه بسیار مقرون به صرفه است. حتی اگر مورد نیاز آپارتمان شما نباشد، ارزش بررسی دارد!

اشتیاق جوانان برای زندگی مستقل و خرید خانه و آپارتمان در سنین جوانی

با همسایگان خود ملاقات کنید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید هنگام نقل مکان به یک آپارتمان جدید انجام دهید این است  که همسایگان خود را بشناسید . این نه تنها نزدیک شدن به آنها را در آینده آسان‌تر می‌کند، اگر لازم باشد در مورد سطوح سر و صدا با آنها صحبت کنید یا از آنها بخواهید مراقب تحویل بسته‌ها باشند، بلکه ممکن است به معنای یافتن دوستان در یک شهر جدید باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *