آیا زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در ملک در حال ساخت است؟

مقالات

سرمایه گذاری و پیش خرید ملک

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ایران نه تنها از نظر احساسی یک تصمیم سنگین است، بلکه از نظر مالی نیز سنگین است. هنگام سرمایه گذاری در یک ملک در تهران ، سرمایه گذار در سردرگمی دائمی در مورد اینکه آیا در یک ملک آماده برای نقل مکان یا در یک ملک در حال ساخت سرمایه گذاری کند، دچار سردرگمی می شود.

آیا زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در ملک در حال ساخت است؟

در حالی که یک ملک آماده امکان تملک فوری را فراهم می کند، یک ملک در حال ساخت به شما این امکان را می دهد که در مراحل بعدی تملک کنید و بر اساس آن منابع مالی را واریز کنید. املاک آدیکو در اینجا به توضیحی در مورد اینکه چرا این بهترین زمان برای سرمایه گذاری در ملک در حال ساخت است، می پردازد.

نرخ بهره مقرون به صرفه

با وجود کاهش ارزش روپیه در برابر دلار، نرخ بهره در هند به طور تصاعدی افزایش نیافته است. در صورت تمایل به سرمایه گذاری در ملک در حال ساخت، موسسات بانکی با توجه به شرایط مالی وام گیرنده آمادگی بیشتری برای پرداخت وام دارند. وام های مسکن مقرون به صرفه در محدوده نرخ بهره 8 تا 12 درصد در دسترس هستند. در حالی که مدت تصدی 15 سال به علاوه سال یا بیشتر است، باری بر دوش وام گیرنده وارد نمی کند و او می تواند وام را در دراز مدت بازپرداخت کند.

پرداخت مالی از طریق وام

املاک در حال ساخت در صورت نگرانی مالی بسیار مناسب هستند. برخلاف املاک آماده که در آن کل واحد مسکونی باید از قبل پرداخت شود، ملک در حال ساخت به خریدار خانه اجازه می دهد وام آسان خانه را در EMI های معمولی بازپرداخت کند. با گزینه های مالی زیادی از بانک ها یا NBFC ها، می توانید ملک در حال ساخت را نسبت به ملک آماده در نظر بگیرید.

پیشنهادات جذاب

توسعه دهندگان املاک در حین تبلیغ پروژه های املاک خود، پیشنهادات جذابی مانند تخفیف در پرداخت حق تمبر، پرداخت جزئی برای رزرو، تسهیلات EMI بدون هزینه، پرداخت شروع پس از تملک و تخفیف های اولیه برای خریداران جدی ارائه می دهند. یک ملک در حال ساخت خیلی روی جیب شما سنگین نخواهد بود و دارایی مادام العمر خواهید بود.

سرمایه گذاری در بازار مسکن و پرداخت مالی از طریق وام

زمان مناسب برای خرید و پیش خرید

در پس‌زمینه همه‌گیری ویروس کرونا، بخش املاک و مستغلات دوباره روی پای خود ایستاده است. قیمت املاک و مستغلات در مقایسه با روزهای اوج خود، تند نیست و همچنان مقرون به صرفه است.

خریداران جدی خانه باید از این فرصت یک بار در زندگی برای سرمایه گذاری استفاده کنند، زیرا زمانی که بخش به طور کامل احیا شود، قیمت ها سر به فلک کشیده و املاک را گران می کند. این در حالی است که پروژه های در حال ساخت در اکثر موارد تنها با 10 درصد هزینه قابل رزرو می باشد. اگر نیاز فوری ندارید، یک پروژه در حال ساخت برای شما بهترین است.

ساخت و ساز جدید

مزیت اصلی خرید ملک در حال ساخت این است که به شما ملک تازه ساخته می دهد. برخلاف ملکی که برای فروش مجدد در دسترس است، شما نمی توانید کیفیت ساخت و ساز را فراتر از حدی تخمین بزنید. در سرمایه گذاری در حال ساخت، ساخت و ساز جدید تضمین می کند که عمر ساختمان بهتر از یک ملک در فروش مجدد خواهد بود.

پتانسیل قدردانی

هنگامی که تصمیم به رزرو ملک در حال ساخت دارید، در بیشتر موارد پس از 2 تا 3 سال مالکیت را دریافت می کنید. اگر نظر خود را تغییر دهید و بخواهید ملک را بفروشید، بازدهی به مراتب بهتر از یک ملک آماده خواهد بود، زیرا ساخت و ساز جدید خواهد بود و سرمایه گذاران تمایل بیشتری به خرج کردن در این ملک نسبت به ملک قدیمی دارند. علاوه بر این، در حال ساخت، بازگشت سرمایه بهتری نسبت به املاک آماده به طور کلی دارد.

زمان مناسب برای خرید و پیش خرید خانه و آپارتمان

در نهایت، زمان مناسب تری برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در حال ساخت وجود ندارد. همه گیری کووید-19 منجر به اصلاح قیمت تا حد زیادی شده است. با این حال، این نیز درست است که قیمت ها بیشتر از این کاهش نخواهد یافت. این یک دوره مناسب برای سرمایه گذاری در یک ملک در حال ساخت است. با این حال، به خریداران توصیه می شود قبل از سرمایه گذاری، ثبت نام RERA توسعه دهنده و سایر عوامل را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *