چرا الان زمان مناسبی برای خرید مسکن مهر پردیس است؟

افزایش میزان اجاره بهای خانه و آپارتمان در کشور

مقالات

خانه ای را برای خود در نظر بگیرید

اگر توجه نکرده اید، هزینه اجاره در ایران واقعاً در بسیاری از مناطق در سراسر کشور شروع به افزایش می کند. شکی نیست که بخشی از این به دلیل وجود دوره تقاضای بالای مسکن است. وانمود نخواهیم کرد که قیمت خانه نیز به میزان قابل توجهی افزایش نیافته است. با این حال، در میان بسیاری از مزایای داشتن مکان شما موارد زیر است:

افزایش میزان اجاره بهای خانه و آپارتمان در کشور

اگر وام مسکن با نرخ ثابت را انتخاب کنید، پرداخت شما سال به سال افزایش نخواهد یافت. حتی اگر تصمیم بگیرید که با وام مسکن با نرخ قابل تنظیم (ARM) پیش بروید، پرداخت وام شما همچنان برای چندین سال اول وام ثابت می ماند. برای تجزیه و تحلیل بازاری که هم اجاره‌کنندگان و هم خریداران خانه در ایران با آن روبرو هستند، به برخی از داده‌ها نگاهی خواهیم انداخت. سپس به این خواهیم پرداخت که چرا برای بسیاری منطقی است که با صاحبخانه خداحافظی کنند و برای خود خانه ای بگیرند.

وضعیت اجاره خانه

تقریباً با هر معیاری، می توانید ببینید که هزینه مسکن به طور کلی در سراسر کشور ایران افزایش یافته است، چه به دنبال خرید یا اجاره باشید. ما قیمت‌های اجاره یا خرید را در 20 شهر تحت پوشش شاخص قیمت خانه S&P Case-Shiller بررسی کردیم . در سراسر این شاخص، قیمت مسکن در ماه آگوست، آخرین ماه که اطلاعات در دسترس بود، سالانه 19.66 درصد افزایش یافته است.

 بر اساس داده های لیست آپارتمان ، هزینه اجاره در تهران در واقع با سرعت کمتری افزایش یافته است . نکته اصلی این است که هزینه مسکن افزایش یافته است. با این حال، در این مرحله است که وام مسکن می تواند جذاب به نظر برسد. املاک آدیکو بقیه این مقاله را صرف تجزیه برخی اعداد و نشان دادن دلیل آن خواهد کرد.

کنترل پرداخت

اگر از منظر مالی به این موضوع نگاه می‌کنید، یکی از بزرگترین استدلال‌ها برای گرفتن خانه شخصی در تهران و گرفتن وام مسکن این واقعیت است که می‌دانید پرداخت شما در حد منطقی چقدر خواهد بود. اگرچه مبلغی که برای مواردی مانند مالیات و بیمه صاحب خانه می پردازید می تواند تغییر کند، اگر وام با نرخ ثابت دارید، مبلغ پرداختی به وام مسکن شما در طول عمر وام ثابت می ماند. این می تواند به شما اطمینان پرداخت دهد.

 علاوه بر این، از آنجایی که می توانید مدت خود را انتخاب کنید، در میزان پرداخت انعطاف پذیری دارید. با وام مسکن با نرخ قابل تنظیم، پرداخت شما می تواند افزایش یا کاهش یابد، اما این کار فقط پس از یک دوره ثابت در ابتدای وام انجام می شود. همچنین محدودیت‌هایی برای ARM وجود دارد تا پرداخت شما فقط در تعدیل اولیه، هر تعدیل بعدی و حداکثر در طول عمر وام بسیار بالا باشد.

دریافت وام کمک هزینه خرید مسکن

تامین بودجه مورد نیاز جهت اجاره کردن خانه

مزیت دیگر این است که در بازه زمانی ثابت، نرخ بهره کمتری نسبت به وام با نرخ ثابت دریافت خواهید کرد. می توانید از این زمان برای قرار دادن مبلغ اضافی برای وام خود استفاده کنید تا موجودی شما پرداخت شود. این به شما امکان می دهد در صورت افزایش نرخ در آینده، پرداخت ماهانه کمتری داشته باشید.

بیایید فونیکس را به عنوان مثال در نظر بگیریم زیرا یکی از بازارهای داغتر است. بر اساس آخرین داده ها، اجاره بها 23.48 درصد افزایش یافته است در حالی که قیمت مسکن 33.31 درصد افزایش یافته است. با این حال، اگر مقداری پیش پرداخت دارید و مقداری پس انداز برای هزینه های بسته شدن دارید، خرید آن بیشتر از اجاره به نظر می رسد. بیایید به عنوان مثال نگاهی به خانه 208000 دلاری بیندازیم.

ریاضی می تواند در بازار مسکن معنا پیدا کند

فرض کنید 3 درصد پیش پرداخت را با نرخ بهره 4 درصد انجام داده اید. مبلغ وام شما 201760 دلار است. پرداخت ماهانه شما 963.23 دلار است. اگر به برآوردهای آنلاین اجاره ملکی در منطقه با آن ارزش نگاه کنید، می توانید چند صد دلار بیشتر از آن بپردازید زیرا صاحبخانه در حاشیه سود در حال ساخت و ساز است.

برای انجام محاسبات خود، ماشین حساب وام مسکن ما را بررسی کنید تا پرداخت خود را تعیین کنید. ما همچنین یک ماشین حساب اجاره در مقابل خرید داریم که به شما امکان می دهد تعیین کنید نقطه سربه سر بین خرید و اجاره کجاست. اگر می دانید که بیشتر از نقطه سربه سر در خانه خواهید ماند، خرید از نظر مالی منطقی است.

کسب درآمد برای سرمایه گذاران در بازار املاک و مستغلات از طریق دریافت اجاره بها از مستاجر
سرمایه گذاری در شما

هر بار که پس از خرید خانه در تهران وام مسکن را پرداخت می کنید، سهام بیشتری در خانه به دست می آورید. حقوق صاحبان سهام تفاوت بین آنچه در وام مسکن بدهکار هستید و ارزش خانه شما است، بنابراین با افزایش ارزش خانه شما نیز افزایش می یابد. اگر خانه را بفروشید، تفاوت بین مانده وام مسکن خود و قیمت فروش را حفظ می کنید. علاوه بر این، هرچه سهام بیشتری داشته باشید، فرصت بیشتری برای انجام بازپرداخت نقدی برای مواردی مانند بهبود خانه یا تجمیع بدهی دارید.

در نهایت، چون خانه شماست، می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید. اگر می خواهید برای ساختن یک ماکت در مقیاس 1/3، یک دیوار را خراب کنید، آن را دنبال کنید. آن چیست؟ شما فقط می خواهید دیوار اتاق خواب خود را اسطوخودوس رنگ کنید؟ باشه خوبه. من خودم را به فیلم ها بسنده می کنم. نکته این است که وقتی صاحب خانه خود هستید، گزینه های بیشتری دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *