ثبت نام در سایت اتحادیه املاک برای خرید مسکن مهر پردیس

مقالات

مالیات بر خرید و پیش خرید خانه ها و واحد های تجاری و اداری

در این مقاله، تمام اطلاعاتی را که باید در مورد مالیات املاک و مستغلات مربوط به خرید ملک جدید در ترکیه با آنها آشنا باشید، به شما نشان خواهیم داد. در ISTHomes، ما همیشه در تلاش هستیم تا تمام جزئیات لازم را در اختیار شما قرار دهیم تا شما را با اطلاعات مورد علاقه خود غنی سازیم. مالیات املاک و مستغلات در ترکیه را می توان به دو دسته تقسیم کرد: قیمت مسکن مهر پردیس مالیات بر املاک یکباره مالیات های دوره ای (مالیات سالانه یا ماهانه).

ثبت نام در سایت اتحادیه املاک برای دریافت مجوز خرید و فروش خانه و آپارتمان

از 1٪ تا 18٪ متغیر است که در مورد املاک تجاری یا اگر مساحت خالص ملک بیش از 150 متر باشد ارزش مالیات بر ارزش افزوده 18٪ است. علاوه بر این، نوع ملک، مساحت آن و قیمت هر متر مربع زمین، همگی در تعیین ارزش مالیات افزوده دخیل هستند. دوم: مالیات ثبت سند مالکیت این مالیات با ثبت سند مالکیت (Tapu) در اداره ثبت املاک در ترکیه اعمال می شود. ارزش آن معادل 4% قیمت ثبت شده ملک در قرارداد می باشد.

افزایش مبلغ ساخت و ساز خانه و آپارتمان با توجه به رشد قیمت مصالح

در عمل، خریدار ممکن است آن را به طور کامل یا به طور مساوی بین خریدار و فروشنده، هر کدام 2% پرداخت کند. این مالیات فقط یک بار پرداخت می شود، اما در صورت انتقال ملک به مالک دیگر یا وراث قانونی، این مالیات باید دوباره پرداخت شود. سوم: سایر هزینه های مربوط به ثبت ملک هزینه دریافت سند مالکیت ( تاپو ) به نام مالک جدید ملک، معادل تقریباً 60 دلار.

هزینه دریافت درخواست انتقال مالکیت املاک (Tabu) توسط دفتر نقشه در اداره ثبت املاک تقریباً معادل 200 دلار است. بدین ترتیب مالیات املاکی که یکبار پرداخت می شود را ذکر کرده ایم. فروش مسکن مهر پردیس برای سهولت در خرید خانه به ارزش 100000 دلار، مثالی از مالیات بر املاک و مستغلات می‌آوریم. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که مالیات مالکیت در ترکیه در اکثر موارد به طور متوسط ​​از 6 تا 7 درصد متغیر است.

مالیات بر خرید و پیش خرید خانه ها و واحد های تجاری و اداری

پرداخت عوارض شهرداری توسط شرکت های سازنده آپارتمان های مسکونی و تجاری

برای مالیات های دوره ای که یک بار در سال یا هر ماه پرداخت می شود، می توان آنها را به موارد زیر تقسیم کرد: مالیات بر مستغلات مالیات های دوره ای (مالیات سالانه یا ماهانه) اول: مالیات سالانه شهرداری بر املاک در ترکیه سالانه مالیاتی در اردیبهشت ماه هر سال پرداخت می شود که هزینه ناچیزی برای خدماتی است که شهرداری به ساکنانش ارائه می کند. سه از ده هزار درصد، 0.03 درصد ارزش ملک است که اگر قیمت ملک 100000 دلار باشد، معادل 30 دلار است.

دوم: بیمه حوادث طبیعی و زلزله بیمه اجباری است که سالانه در برابر بلایای طبیعی و زلزله پرداخت می شود. می توان آن را به مقدار تقریبی معادل دو دلار در هر متر مربع تخمین زد. به عنوان مثال، اگر مساحت خانه 100 متر مربع باشد، ارزش بیمه سالانه زلزله تقریبا معادل 200 دلار آمریکا است.

خط آخر

ساکنان مجتمع های مسکونی در ترکیه باید ماهیانه هزینه ای به نام (Aidat) بپردازند که شامل هزینه های متعددی مانند بهره برداری از استخرها و زمین های بازی، نظارت بر باغ ها و آبیاری آنها می شود. علاوه بر این، حقوق کارکنان نظافت، نگهداری و امنیت که در مجتمع کار می کنند را پوشش می دهد. این کمک می کند تا مجموعه را در شرایط بهینه نگه دارید.

پرداخت عوارض شهرداری توسط شرکت های سازنده آپارتمان های مسکونی و تجاری

 ارزش این هزینه ها از یک مجتمع مسکونی به مجتمع مسکونی دیگر متفاوت است. اما مفهوم (Aidat) در ترکیه حتی در ساختمان های مسکونی معمولی وجود دارد، زیرا برای عملیات آسانسور و هزینه های نظافت داخلی ساختمان استفاده می شود. به طور متوسط، این هزینه ها از 0.5 تا 1 دلار در هر متر مربع متغیر است و با توجه به مجموعه و خدماتی که ارائه می دهد متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *