ارزانترین راه برای صاحبخانه شدن ( خرید مسکن مهر پردیس )

مقالات

10 نکته برای ساخت خانه مقرون به صرفه

در بسیاری از نقاط کشور، نبود مسکن ارزان قیمت خریداران خانه را ناامید می کند. اگر وضعیت شما اینطور است، به جای تلاش برای رقابت در بازارهای مسکن داغ، ممکن است به دنبال ارزان ترین راه برای ساخت خانه و خرید مسکن مهر پردیس باشید . گزینه‌های مختلفی برای استفاده از آن‌ها وجود دارد و ساختن خانه‌ای مقرون به صرفه ممکن است پروژه‌ای قابل انجام باشد که می‌خواهید انجام دهید.

ارزان ترین راه برای ساخت خانه
  1. طراحی خانه خود را ساده کنید

ارزان ترین راه برای ساخت خانه طراحی یک جعبه ساده است. چسبیدن به پلان مربع یا مستطیل شکل، ساختمان و طراحی را ساده می کند. به طور کلی، ساخت و ساز ارزان تر از ساختن یک خانه یک طبقه گسترده است، بنابراین اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، ممکن است بخواهید برای یک خانه چند طبقه برنامه ریزی کنید.

اگر نگران هستید که خانه ای به سبک جعبه ای جذاب نباشد، در نظر بگیرید که می توانید با محوطه سازی، کرکره ها، نورپردازی و سایر گزینه های دکوری که هزینه زیادی ندارند، نمای بیرونی را جذاب تر کنید. بخش دیگری از طراحی خانه که باید در نظر گرفته شود سقف است. باور کنید یا نه، طرح های سقف های مختلفی وجود دارد و می توانند بر قیمت خانه شما تأثیر بگذارند.

 هرچه طراحی سقف ساده تر باشد، هزینه ساخت خانه شخصی شما کمتر خواهد بود. البته، هزینه ها به عوامل متعددی از جمله اندازه خانه/سقف، مصالح مورد استفاده، تعداد شیب ها و شیب و طول شیب ها بستگی دارد. خوابگاه ها نیز می توانند قیمت را افزایش دهند.

2.      یک خانه کوچک را امتحان کنید

دلیلی وجود دارد که محبوبیت خانه‌های کوچک افزایش می‌یابد: ساخت آن‌ها هزینه کمتری دارد و می‌توان آن‌ها را روی چرخ‌ها برای افرادی که ممکن است بخواهند در آینده جابه‌جا شوند، ساخت. اما لزوماً نیازی به خرید یک خانه کوچک ندارید تا از مزایای هزینه یک خانه کوچکتر بهره مند شوید. بسیاری از مواد و نیروی کار شما به ازای هر فوت مربع قیمت خواهند داشت.

 این بدان معناست که کاهش متراژ خانه رویایی شما آن را مقرون به صرفه تر می کند. به عنوان مثال، ساخت یک خانه 2000 فوت مربعی بسیار کمتر از یک خانه 3000 فوت مربعی هزینه دارد. و اگر تصمیم دارید یک خانه کوچک بسازید که طبق تعریف آن کمتر از 400 فوت مربع است، حتی بیشتر پس انداز خواهید کرد.  بر اساس USDA ، شما در سال 2021 به طور متوسط ​​3380 دلار برای هر هکتار برای املاک و مستغلات روستایی پرداخت خواهید کرد

3.      یک خانه ساز با تجربه استخدام کنید

اگر با یک سازنده خانه کار می کنید، یک فرد با تجربه را استخدام کنید. در حالی که یک سازنده خانه با تجربه ممکن است بیش از یک خانه با تجربه کم یا بدون تجربه هزینه کند، شما احتمالاً هزینه را در طول فرآیند ساخت و ساز جبران خواهید کرد. یک سازنده با تجربه می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کجا خرج کنید و کجا پس انداز کنید. آنها احتمالاً ایده های خلاقانه ای برای صرفه جویی در پول نیز خواهند داشت.

راه اندازی سامانه خرید و فروش مسکن مهر توسط دولت
  • با تبدیل شدن به یک پیمانکار عمومی در هزینه ها صرفه جویی کنید

اگر تجربه ساخت و ساز یا شبکه بزرگی از نیروی کار ماهر دارید، ممکن است تصمیم بگیرید که به عنوان پیمانکار خودتان عمل کنید و فرآیند ساخت خانه را خودتان مدیریت کنید. ممکن است همچنان بخواهید با یک معمار کار کنید یا نقشه های یک خانه را از اینترنت دانلود کنید. اقدام به عنوان پیمانکار خود یکی از راه هایی است که می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. اگر می توانید بسیاری از کارها را خودتان انجام دهید، این می تواند یکی از ارزان ترین راه ها برای ساخت خانه باشد.

گفتنی است، اگر اولین باری است که خانه می سازید، برخی از کارها هنوز باید توسط پیمانکاران فرعی انجام شود. تصحیح اشتباهات شما می تواند پرهزینه و زمان بر باشد، بنابراین اگر از مهارت های خود مطمئن نیستید، استخدام یک متخصص می تواند در دراز مدت پول بیشتری را ذخیره کند.

5.      طرح های طراحی خود را تأیید کنید

انتظار و طراحی مجدد خانه شما می تواند هزینه زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر همه مجوزهای لازم را از قبل دریافت نکنید، زمان (و پول) زیادی را صرف انتظار برای تایید مجوزها خواهید کرد. خرید و فروش مسکن مهر هر تغییری که در طول فرآیند ساخت و ساز در پلان ساختمان خود ایجاد می کنید نیز می تواند به طور قابل توجهی به کل هزینه ساخت اضافه کند. به همین دلیل مهم است که برنامه های خود را در مراحل اولیه برنامه ریزی قبل از شروع ساخت تایید کنید.

به‌علاوه، اگر کار را بدون تأیید شهر یا شهرستان خود شروع کنید، جریمه سنگینی دریافت خواهید کرد (یا بدتر از آن، مجبور شوید برخی از کارهای قبلی خود را دوباره انجام دهید) اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید در این زمان یک نامه تأیید از وام دهنده خود نیز دریافت کنید. در حالی که در اکثر ایالت ها می توانید بدون پیش تایید ساخت و ساز را شروع کنید، ممکن است بعداً مشکلاتی برای تضمین وام خود داشته باشید.

6.      بودجه، برنامه ریزی و قیمت تمام اقلام

تا پایان منتظر نمانید تا از هزینه غافلگیر شوید. بودجه ای ایجاد کنید و هر چیزی را که انتظار دارید برای خانه جدید خود خرج کنید، قیمت گذاری کنید. در حالی که ممکن است از ابتدا تخمین کاملی نداشته باشید، شروع به کنترل هزینه ها می تواند در کل فرآیند ساخت به شما کمک کند. هر زمان که قیمت ها تغییر کرد یا هزینه ای اضافه شد، مطمئن شوید که آن را به بودجه خود اضافه کرده اید. این باید یک سند زنده باشد که با تغییر برنامه‌های شما تغییر کند، بنابراین همیشه می‌دانید در کجا هزینه می‌کنید و خطر تمام شدن پول را ندارید.

خرید و فروش مسکن مهر توسط سرمایه گذاران با هدف کسب درآمد

اگر از وام ساخت و ساز یا نوع دیگری از تامین مالی استفاده می کنید، به هر حال باید هزینه ها را تقسیم کنید. وام دهنده شما به احتمال زیاد می خواهد ببیند که قصد دارید برای هر مرحله از پروژه چه مقدار هزینه کنید، زمانی که برای پیش تایید درخواست می کنید، بنابراین ایده خوبی است که حداقل قبل از شروع یک بودجه تقریبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *